obrázek záhlaví

Kontakt:

CENTRUM   Ženy50
Anenská 10,   Brno
        (4. patro)
(po telefonické domluvě)

Jana Jarušková
728 74 04 49

Věra Pakostová
604 37 55 46

e-mail: info@zeny50.cz


účet: 2632777001/5500

účet: 2100584743/2010



PODPORUJÍ   NÁS:

Jihomoravský kraj

Statutární město Brno

Statutární město Brno

Městská část Brno-střed

Cvičení 6 - Čarodějný kotel - cvičení pro podzim - lunární jóga

Uvolňuje a protahuje záda, zklidňuje nervový systém (posed kočího), tvaruje pas, posiluje břišní svaly, zlepšuje trávení, zahřívá pánev (čarodějný kotel), uvolňuje a protahuje kyčle, prokrvuje oblast pánve (rozvíraní kyčlí).
Celkově cvičení aktivně působí na oblast pánve a celému tělu dodává větší pružnost.

1. Posed kočího: sed pokrčmo na zemi, chodidla od sebe více než na vzdálenost kyčlí, paže položte volně na kolena, dlaně visí dolů, záda jsou kulatě ohnutá, hlavu nechte volně skloněnou. V této příjemné poloze volně dýchejte a uvědomte si pocit v celém těle.
nákresy 2. Čarodějný kotel: v posedu kočího spojte ruce, propleťte prsty a představte si, že vaše spojené ruce představují vařečku k míchání ve velkém čarodějném kotli. S nádechem se natáhněte co nejvíce na levou stranu, přejděte do záklonu (pozor - bedra nesmíte prohnout!), pokračujte protažením na pravou stranu a nakonec se předkloňte co nejvíce dopředu. Ruce opisují velký kruh, pohyb vychází z pasu, pánve a kyčlí do všech směrů, je pomalý, plynulý v rytmu dechu. Proveďte několikrát na levou stranu a potom stejný počet míchání proveďte na pravou stranu. Chodidla zůstávají pevně na zemi. Při cvičení posilujete zejména břišní svaly (přímé i šikmé).
nákresy 3. Posed kočího:
nákresy 4. Držení otěží: z posedu kočího, kdy jsou záda kulatá, uvolněná a směřují dopředu, položte dlaně těsně pod kolena, chodidla opřete o paty, přitáhněte špičky, napněte paže a záda pusťte do mírného záklonu a držte je rovně. V této pozici zhluboka dýchejte, představte si, jak pevně držíte otěže vlastního života a srovnejte se stavem, kdy je potřeba nechat životu volný běh (posed kočího - bez otěží).
nákresy 5. Rozvírání kyčlí: v sedu na zemi pokrčte levou nohu a položte kotník levé nohy na stehno pravé nohy. Vnímejte protažení kyčle a vnitřní strany levého stehna. Plynule dýchejte a setrvejte v pozici, pokud je příjemná.
Opakujte s pravou nohou.
Pokrčte obě nohy, chodidla proti sobě, kolena od sebe. Vnímejte protažení obou kyčlí a vnitřní strany obou stehen. Plynule dýchejte a setrvejte v pozici, pokud je příjemná.
nákresy Použitá literatura:
Adelheid Ohligová: Lunární jóga Zpět

© 2007-2018   Ženy50, z. s.      poslední aktualizace  16. 12. 2018